[TYPO3-UG Dutch] Grijs scherm wanneer ik een content element probeert te plaatsen

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Mon Mar 1 22:55:19 CET 2010

jochem nabuurs wrote:
> wanneer ik een content element aan wil maken krijg ik soms een grijs
> scherm (3e kolom  binnen typo). Het probleem komt maar zelden voor.

Binnen TYPO3 bedoel je? ;-)

'k Heb het effect alleen in Firefox (3.6) gezien, maar die gebruik ik
dan ook het meest. Ook enkele core developers hebben het opgemerkt.

Het lijkt erop dat FF een probleem heeft met caching of timing. Als je
in het grijze rechter deel in het context menu van dat deelvenster de
bron laat tonen, dan staat daar keurig de HTML van de 'New content
element wizard'. Ook in het context menu dat deelvenster verversen laat
de inhoud gewoon zien.
Als Firebug is ingeschakeld wordt alles wel meteen getoond; wellicht dat
daardoor of de cache of de timing in FF wordt beïnvloed?

De oorzaak is nog niet gevonden, maar elke aanwijzing van een oorzaak of
een oplossing zal door de core developers worden gewaardeerd. Er is in
de recente versies niets aan de opbouw van delen van de pagina
veranderd. Alleen de content is wat aangepast in diverse updates.

Groetjes,
--
Jigal van Hemert.