[TYPO3-UG Dutch] tt_content class toevoegen aan eerste div onder <h1>

Henjo Hoeksma hphoeksma at stylence.nl
Wed Jun 30 20:54:40 CEST 2010

On 2010-06-03 10:26:54 +0200, Muriel le Pair said:

> [...]
> kan aanspreken.
> Ik heb geprobeerd om het met addClasses te doen, maar vreemd genoeg die
> ik wat ik daar toevoeg helemaal nergens terug, dus dat zal wel niet de
> goede manier zijn ;-)
>
> dus dit
> <h1>titel</h1>
>
> moet dit worden
> <h1>titel</h1>
>
> Tweede vraag. Waar vind ik goede documentatie over css_styled_content
> (de documentatie is uitermate summier), want als ik het goed begrijp is
> de laatste de grote boosdoener die alle rommel (excuse me for saying

Hi Muriel,

bij het ophalen van de content voor de linker kolom kun je mbv stdWrap
en renderObj volgens mij wel een en ander aanpassen. Ik werk zelf
voornamelijk met TV tegenwoordig en weet zo even niet 1-2-3 hoe je kan
bereiken wat jij wilt.
De documentatie voor CSC is wel onlangs geupdate, wellicht dat er nu
iets in staat waar je iets mee kunt?

Enne... als je toch met JS gaat spelen en de class alleen voor JS
toepassingen gebruikt, waarom plaats je de additionele class dan ook
niet mbv JavaScript?

> want als ik het goed begrijp is de laatste de grote boosdoener die alle
> rommel (excuse me for saying so) aan overbodige div's ed produceert.
Overbodig als je een freak bent die van clean HTML houdt :-) Herkenbare
frustratie.

Check dit artikel, als je het nog niet hebt gelezen/weet:
http://sebastiaandejonge.com/articles/2010/january/make-typo3-output-clean-html.html

Succes!

Henjo

--