[TYPO3-UG Dutch] htaccess password geeft 404 error

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Sat Jun 19 11:01:13 CEST 2010

Op 6/18/10 11:41 AM, Muriel le Pair schreef:
> Hallo,
>
> Ik maak gebruik van realurl, en de standaard .htaccess bestand staat in
> de root dir.
> Ik wil graag een bepaalde map in de map fileadmin afschermen met een
> .htaccess password, alleen als ik een bestand in die map probeer op te
> vragen dan krijg ik een 404 error ipv een popup scherm. Als ik het
> .htaccess bestand verwijder kan krijg ik het bestand wel te zien.
>
> Wat ik niet begrijp is dat de volgende regel volgens mij aangeeft dat de
> rewrite engine van de map fileadmin moet afblijven.
> RewriteRule
> [...]
Dag Muriel,

Zit je TYPO3 site echt in de site root, of in een submap hiervan? In het
tweede geval zou bovenstaande conditie namelijk niet werken. Dan moet ie
worden: ^submap/(typo3/|t3lib/| . . . etc.

Je geeft aan dat de password prompt wel verschijnt als je de .htaccess
in je site root uitschakelt. Kun je dan ook inloggen? En daarna het
bestand zien? Dan is er iets mis met de standaard TYPO3 .htaccess. Post
ff de inhoud hiervan of vervang de inhoud door:

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On

# Do not rewrite static resources
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l
RewriteRule .* - [L]

# Rewrite the rest to index.php
RewriteRule .* /index.php [L]
</IfModule>

- --

Met vriendelijke groet / Warm regards,

Michiel Roos

Chief Technical Officer
TYPO3 Developer
Certified TYPO3 Integrator

t. 06 458 7 8 9 10
w. www.netcreators.com
Netcreators: Open Source, Open Minds, Open People

TYPO3 Developer gezocht, lees de vacature online:
http://www.netcreators.com/over-netcreators/vacatures/
Netcreators publiceert open source Producten & Diensten Catalogus op
basis van
TYPO3. Nu al in gebruik bij de gemeenten Leiden, Heemskerk en Hof van
Twente.