[TYPO3-UG Dutch] Opnieuw speciale tekens probleem

Felippe van Eekhout feekhout at xs4all.nl
Tue Jan 19 09:24:57 CET 2010

Hoi,
ik krijg op mijn site een aantal speciale tekens niet op het scherm :(

bijvoorbeeld: “  (dubbele aanhalingstekens openen).

ik heb mijn in mijn TypoScript het volgende staan:
config.metaCharset = utf-8

Mijn database is ook in utf-8 formaat, dus dat zou 'goed' moeten gaan (dacht ik).... niet dus.

Als ik in een tt_content record “ invoeg, wordt deze na saven door de RTE parser vervangen door " (dan wel de gekrulde versie). In de database staat ook de " en niet “

Echter in mijn browser (zowel FF als Safari) staat er ipv de " een ? (vraagteken). Als ik in de database de " weer vervang door “ dan krijg ik in mijn browser netjes een ".

Hoe krijg ik het voor elkaar dat:
- ofwel de RTE parser “ (ook voor alle andere speciale tekens) plaatst in de database en niet het speciale teken zelf
- ofwel mijn browser het juiste teken weergeeft.

Alvast dank!
Felippe