[TYPO3-UG Dutch] site verhuizing

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Sun Jan 17 13:06:26 CET 2010

Ik doe het eenvoudiger.
Je geeft aan dat ook je structuur hetzelfde blijft.
Dan tar je gewoon de complete directory via de commandline:
Maken van een TAR-file:
tar -zcvf dump.tar.gz bestandteverkleinen

Zet de bestanden op een locatie die via het internet bereikbaar is en je
doet vioa de commandline op de nieuwe server:
Wget urlnaarbestandopdeandereserver

Uitpakken via de commandline:
Uitpakken van een tar.gz file:
tar -zxvf dump.tar.gz

En je dumpt de complete mysql database (kan ook prime via webmin, klikken op
backup databases)
Commandline per database doe je als volgt:
mysqldump -u dbusername -p dbname2dump > dbnamefile.sql

en uitpakken:
mysql -u dbusername -p dbname2dump < dbnamefile.sql

het nadeel van werken met phpmyadmin is dat die wel kan inpakken, maar
uitpakken boven de 2 Mb niet leuk vind.

Meestal klaar in een paar minuten. Het is een exacte kopie, dus ook je
rechten gaan mee etc.

Willem