[TYPO3-UG Dutch] site verhuizing

dick hoogendijk dick at nagual.nl
Sun Jan 17 11:49:39 CET 2010

On Sun, 2010-01-17 at 11:22 +0100, H.E.Weenink | Aristo WebDesign wrote:
> Goede morgen Dick.
>
> Dit is een klus die we wekelijks wel één of twee keer doen.
> -	Stappenplan:
> Oude server
> 1. Ga naar Install en maak je typo3temp folder leeg (hoef je dat niet
> mee te migreren)
> 2. Stel je database veilig. Kan met phpmyadmin naar je lokale PC
> 3. Download alle bestanden met ftp. Indien je wilt kun je de
> typo3mappen t3lib, typo3 weglaten.
> Maar neem wel mee: typo3/ext omdat daar je extensies in opgeslagen
> staan. Bij twijfel gewoon alles meenemen. (als je ssh toegang hebt,
> [...]

Dank je wel voor dit uitgebreide stappenplan. Ik kan het helemaal
volgen. Ik heb volledige toegang tot beide servers, dus ook fysiek.
De directory structuur van de site kopiëer ik dus zo naar de nieuwe
server. TYPO3 zelf zet ik buiten de root (doe ik nu ook ;-)

Ik heb slecht één vraagje mbt MySQL:
Maak ik in typo3conf een mysqldump (van de hele site) PLUS een database
dump via phpmyadmin of is gewoon tarren (en/of) kopiëren van de hele
site structuur plus een phpmysql database dump genoeg?

Wanneer verhuizing neerkomt op (a) directory structuur verhuizen plus
een volledige database dump, dan is een en ander niet zo moeilijk.