[TYPO3-UG Dutch] Probleem met chinese tekens

Rutger Mik xaser83 at gmail.com
Fri Jan 15 14:59:10 CET 2010

Beste Mensen,

De website waar ik mee bezig ben moet uiteindelijk in 6 talen komen,
waaronder het chinees en het arabisch.

Nu doet zich alleen een vreemd verschijnsel voor.
99% van de chinese tekens worden goed weergegeven, maar 1 tje niet. Dat
ene teken krijg ik niet opgeslagen in de database.

Bij bijvoorbeeld deze zin: 可选择的机器
Wordt het eerste teken (可) niet weergegeven, maar toont hij drie
vraagtekens (???).

De database stond standaard in latin1 en dus heb ik die moeten
converteren naar utf8_gerenal_ci. Ik heb verder ook utf8_unicode_ci en
utf8_bin geprobeert, maar niks werkt.

Ik heb die zelfde zin wel in een simpel tekst bestandje staan in utf8
codering en dat gaat prima. Dus utf8 kan het wel aan.

Iemand enig idee hoe dit komt of hoe dit op te lossen is?