[TYPO3-UG Dutch] Vlaggetjes voor multilanguage

Mark Kuiphuis spam at markyourweb.com
Tue Jan 12 22:57:18 CET 2010

Arjan D wrote:
> Hi List,
>
> Ik heb een probleempje.
>
> Ik heb een site gemaakt voor in meerdere talen.
> Lokaal ging alles goed en kreeg ik de vlaggetjes te zien.

Even compleet wat anders. Het is natuurlijk perfect dat TYPO3 meerdere
opties biedt om talen weer te geven, maar vlaggetjes staan niet voor een
taal, maar voor een land. In een land kunnen meerdere talen gesproken
worden (Zwitserland, België, Canada, etc. etc.) maar ook kan 1 taal in
meerdere landen gesproken worden (engelse taal in United Kingdom,
Ierland, Australië, Verenigde Staten, etc. etc.)

Ik ben zelf woonachtig in Australië en heb hier dus ook eens navraag
gedaan bij een aantal Australiërs. Zij hebben geen problemen om de tekst
"English" aan te klikken om de engelse taal van de site te krijgen, maar
wel om het vlaggetje van de US of de UK aan te klikken om de engelse
taal te krijgen. Om je bezoekers tegemoet te komen (of in ieder geval
niet af te schrikken) zou je er, IMHO, beter voor kunnen kiezen om geen
vlaggetjes voor talen te gebruiken, maar de naam van de taal (liefst in
hun eigen taal: Español, Français, English, Nederlands, etc. etc.) te
tonen. Bij veel talen kan je dan uitwijken naar een single select
formfield en bij enkele talen nette hyperlinks gescheiden door bijv. een
pipeline.

Just my 2 cents :-)

Gr. Mark Kuiphuis