[TYPO3-UG Dutch] Vlaggetjes voor multilanguage

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Jan 7 13:14:31 CET 2010

Op 7-1-2010 12:09, Arjan D schreef:
> Wat ik trouwens raar vind is dat in die code dit staat:
>
> 1 = GMENU
> 1.NO {
> XY = [5.w], [5.h]
> 5 = IMAGE
> 5.file = EXT:cms/tslib/media/flags/flag_nl.gif ||
> EXT:cms/tslib/media/flags/flag_uk.gif ||
> EXT:cms/tslib/media/flags/flag_fr.gif
> 5.offset = 0
> }

Da's niet zo raar. TYPO3 maakt van het origineel een kopie in de temp
dir. Vandaar die rare namen. Vandaar ook dat de lokale naam en de remote
naam verschillend zijn. Vandaar ook dat je rustig de hele temp dir leeg
kunt gooien, want als het betreffende gifje niet bestaat wordt deze
opnieuw aangemaakt. Vandaar mijn advies om deze dir helemaal te dumpen.
Want een gifje met een bepaalde naam, die met het overzetten is
meegekomen van je lokale installatie kan wel een heel andere zijn dan de
bedoeling is. En bij het opnieuw aanmaken ben je er zeker van dat dat in
elk geval goed is.
Vandaar ook dat het niet goed is bij het overzetten van een site de
tempdir mee te kopiëren.

Wil je echt helemaal met een schone lei beginnen maak dat met de hand je
temp dir helemaal leeg. Dat kan met FTP, directe shell toegang of
quixplorer. Maak met phpmyadmin alle db tabellen leeg die iets met het
cachen te maken hebben. Dus overal waar het woord cache in de naam staat
en waar realurl in de naam staat. Wel even goed opletten wat je doet. En
uiteraard moet ik er veiligheidshalve bij zeggen dat je eerst een backup
moet maken.
Vink alle genoemde tabellen aan en kies voor "legen", NIET voor
verwijderen! :-)

Om die rare namen wat leesbaarder te maken zet je dit in je template:
meaningfulTempFilePrefix = 100

Dan worden de eerste 100 tekens (voor zover ze er zijn uiteraard) van de
naam van het origineel meegenomen in de naam van het gekopieerde bestand.

Let op, je ziet deze vaak gebruikt als een boolean, maar dat is tie niet!

Succes.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg