[TYPO3-UG Dutch] probleem met aanmaken BE user

Roel Neumann neumann at xs4all.nl
Sun Feb 28 22:27:20 CET 2010

Op 28-2-2010 21:12, Loek Hilgersom schreef:
> Beste Roel,
>
> Als de nieuwe gebruiker admin is dan kan hij zonder mounts overal bij. Voor een
> BE-gebruiker zonder admin-rechten moet je de gewenste db-mounts toekennen. De
> BE-gebruiker moet lid zijn van een BE-groep die ook rechten heeft op de modules
> en record-types die de gebruiker moet kunnen zien en/of bewerken.
>
> Je moet dus ook een BE-groep aanmaken en configureren.
>
> Via de module access/toegang stel je tenslotte in welke rechten deze groep heeft
> op de pagina's binnen de gekozen db-mount.

> [...]
Hoi Loek,

De nieuwe gebruiker krijgt geen admin-rechten, want ik wil hem zeer
beperkte toegang geven tot pagina's text/image elementen. En hij mag dan
alleen maar de Nederlandse pagina's, waar ik de te vertalen kopiën heb
aangemaakt, vertalen in het Engels. Hij is op Typo3 redactie gebied nog
compleet nieuw. Wanneer hij een juist geconfigureerde BE account heeft,
neem ik hem bij de hand om te laten zien hoe het werkt.

Moeten de db-mounts alleen maar in de BE User Group ingesteld te worden?
En hoef je de gebruiker alleen maar aan te maken en lid te maken van die
groep? Of moeten de db-mounts zowel in de BUG als in de
gebruikersaccount aangemaakt te worden.

Ik had het volgens mij alles gedaan  zoals jij het beschreef, maar het
enige dat ik zie als ik inlog met de nieuwe account is in de
boomstructuurkolom een trechter. Ik zie nog niet eens de wereldbol.

Maar wacht, intussen heb ik gevonden waar ik overheen keek. De module
Access!!
Steeds overheen gekeken :-(
Na nog eens je antwoord gelezen te hebben zag ik het opeens. Bij "module
acces/toegang" zat ik de hele tijd te zoeken in de tabbladen van de BE
gebruiker onder de Bheerswerkset Gebruikersbeheer. I.pv. de Webmodule
"Access".

Hartstikke bedankt!

Nu ga ik even in een hoekje zitten :-)

Groeten,