[TYPO3-UG Dutch] SEO & Typo3

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Wed Feb 24 16:53:57 CET 2010

Het nadeel van deze oplossing is dat je niet wilt dat Nederlandse klanten in
de googlde zoekresultaten engelse resultaten zien, maar Nederlandse. Door
deze opzet te hanteren maak je een keuze op de homepage voor een taal. Als
je multilanguage-multi domain neemt dan zal de engelse .com engelse tekst
laten zien en de .de de duitse. In de zoekrsultaten zie je vaak de homepage
staan. In dit geval is die in NL ook daadwerkelijk nederlands etc. Bijkomend
voordeel is dat je op bepaalde termen meerdere posities in kunt nemen met
verschillende domeinnamen.
Willem