[TYPO3-UG Dutch] MP value remain! Opgelost!

Rutger Mik xaser83 at gmail.com
Wed Feb 24 10:12:26 CET 2010

Ik heb het probleem opgelost, hieronder staat wat ik ontdekt heb:

Dit is een bug in typo3 en heeft te maken met dubbele mount points (zie
link: http://bugs.typo3.org/view.php?id=3972&nbn=3).
De oplossing is een patch die op diezelfde pagina te vinden is.

Ondanks de link, hier evengoed even de uitleg:

- Open het bestand "typo3/sysext/cms/tslib/class.tslib_content.php" in
je editor.

- Zoek rond regel 6030 de regel
// Mount pages are always local and never link to another domain

- Vervang daar deze regel:
if (count($MPvarAcc)) {

Met de volgende regel:
if (count($MPvarAcc) && strpos($addQueryParams, '&MP=') === false) {

- Opslaan, sluiten en uploaden.

Ik gebruik zelf versie 4.3.1, maar van wat ik gezien heb werkt dit ook
bij de versies 4.2 en 4.1.
Ik hoop dat ik hier iemand mee geholpen heb.
Bij mij werkte dit in ieder geval perfect.

Met vriendelijke groet,

Rutger Mik

Zeeman Reclame Groep