[TYPO3-UG Dutch] Problemen met GDlib en TrueType fonts

Daniel Doesburg | Doesburg.biz daniel at typo3-nl.eu
Sat Feb 20 16:29:39 CET 2010

Op 20-2-2010 15:28, Harm Wester schreef:
> Daniel,
>
> In een "ander leven" doe ik nog wel eens wat met fotografen en internet.
> In de loop der tijd heb ik heel wat verschillende off-line tools gebruikt om een (grote) foto mooi, scherp en toch een beetje web-ready op het internet te krijgen. Bijvoorbeeld ImageResizer van Faststone.org.
> Wat me daarbij opviel was dat als ik maar "iets" aan jpg-compressie deed, de file-size in ieder geval afnam, terwijl optisch weinig verschil was.
> Die 91 is meer een gevoels-waarde, zo in de trant van "niet in de 80".
>
> Harm Wester

Hoi Harm,

Want 80 is te slecht? :-)
Als ik me niet vergis is de default 70 en een enkele uitzondering
daargelaten heb ik er nooit commentaar op gehad.
Het enkele commentaar kwam dan inderdaad van freaks die dagelijks met
een loupe en photoshop in de weer waren.
Maar ik denk/vind dat een klein(er) bestand verreweg prevaleert boven
een gestoken scherp beeld. Alles natuurlijk in alle redelijkheid.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg