[TYPO3-UG Dutch] Problemen met GDlib en TrueType fonts

Daniel Doesburg | Doesburg.biz daniel at typo3-nl.eu
Sat Feb 20 14:37:44 CET 2010

Hoi Harm,

Bedankt voor je antwoord. Ja, je doet soms wat om het werkend te krijgen.
Ik denk ook dat ik daar, bij de installatie van Windows, al ergens een
fout gemaakt heb. Want waarom doet een gerenommeerd pakket als
TYPO3Winstaller het dan niet goed bij mij.

Wat je config betreft valt me één ding op. Ik zie dat je forward slashes
gebruikt. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel met dubbele slashes en met
alleen een forward slash aan het eind (omdat de installtool dat zelf doet).
Dat zal ik ook eens proberen. Ik hou je op de hoogte.
Overigens doen alle andere grafische testen het wel goed, dus ik denk
dat het niets uitmaakt. Maar we zullen zien.

En verder zie ik iets wat ik bij andere voorbeelden ook soms zie, het
heeft m.i. nu niet direct iets met mijn probleem te maken, dat je een
voor mij niet voor de hand liggende waarde voor de jpg_quality gebruikt.
Ik heb die waarde nog nooit aangepast omdat ik er van uit ga dat deze
waarde al min of meer uitgebalanceerd is tussen grootte en kwaliteit.
Dan kan ik me nog voorstellen dat je experimenteert met andere waarden,
afgerond op tientallen of eventueel op vijftallen. Maar bij jou zie ik
91 en al eerder vandaag zag ik een waarde 96 langs komen.
Kun je daar iets meer van zeggen? Waarom heb je die aangepast en waarom
deze waarde? Is het verschil tussen 90 en 91 of tussen 95 en 96  of
zelfs het verschil tussen 90 en 96 significant zichtbaar op de een of
andere manier?

'k Ben benieuwd.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg