[TYPO3-UG Dutch] mail versturen probleem

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Thu Feb 4 15:27:36 CET 2010

WP Perquin wrote:
> Ik heb de extensie seminar geïnstalleerd en aangepast. Werkt prima, Alleen
> mails naar een enkele gebruiker komen nooit aan. Wanneer ik deze persoon via
> webmail (squirrelmail) een email verstuur ontvangt hij deze wel. Iemand enig
> idee waar ik het zoeken moet?

Ik zou het eerst zoeken in zijn spam-box. Of in het geval van bedrijven
in configuraties van spam-filters.

Daarna kijken of afzender en mailserver hetzelfde domein hebben, of dat
er  configuratie is waaruit de ontvanger kan afleiden dat de mailserver
voor het domein van de afzender mail mag versturen. Er zijn wel
mailserver van ontvanger die wat strikter zijn betreffende het
verwelkomen van ingezonden stukken.

Dan kan het ook nog eens liggen aan de configuratie van het programma
dat de mails vanuit PHP verstuurt (sendmail, etc.).

Je kunt kijken of een testmail uit de install-tool wel aankomt.
Je kunt kijken in 'seminar' hoe de mail wordt verstuurd en het
betreffende commando opvangen. Probeer dat vanuit een los script te
gebruiken of vraag aan de systeembeheerder van de server de gevonden
parameters te beoordelen.

Het blijft leuk puzzelen met mail...

--
Jigal van Hemert.