[TYPO3-UG Dutch] CRM (Customer Relationship Management) database

Martijn de Vries m.devries at mediamere.com
Thu Dec 30 08:41:47 CET 2010

Beste techneuten,

Vandaag heb ik een gesprek gehad met een klant over het realiseren van een
CRM (Customer Relationship Management) database. Op het moment werken zij
met het programma Microsoft Office Access. Helaas is dit systeem verouderd
en niet meer bruikbaar.

De klant wil graag een database met de volgende eisen:
- Goed relatiebeheer systeem
- Eenvoudig en begrijpelijk
- Toegankelijk en overzichtelijk
- Mogelijkheden voor restricties/beperkte bevoegdheden
- Betrouwbaarheid (o.a. van juistheid gegevens)
- Iedereen gaat ermee werken

Binnen een relatiebeheersysteem heeft de klant te maken met
- Deelnemers
- Vrijwilligers
- Partners
- Activiteiten (langdurig en kortdurig)

Er dienen koppelingen te komen tussen deelnemers/vrijwilligers en
activiteiten. Waarbij bv. zichtbaar moet zijn als deelnemers/vrijwilligers
betrokken zijn bij meerdere activiteiten.

- Relatiebeheer gekoppeld aan facturatie systeem
- Alle informatie over deelnemers en vrijwilligers in 1 overzicht
- Verminderen aantal handelingen

Graag hoor ik van jullie of dit te realiseren is op TYPO3 niveau. Ben zelf
een gebruiker van TYPO3 en het CMS bevalt mij zeer goed. Hebben jullie
ervaring met deze modules of adviseren jullie software?

Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar en hopelijk kunnen wij elkaar
weer in 2011 helpen met TYPO3!

Met vriendelijke groet,

Martijn de Vries