[TYPO3-UG Dutch] tt_news vraagje

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Thu Dec 2 18:00:07 CET 2010

Op 2-12-2010 13:19, Jordan van Bergen schreef:
> Meer en meer krijg ik deze vraag:
>
> "en daarvoor in de plaats wil ik voortaan bij het nieuwsitem direct de
> fotos plaatsen. Nu kan dat al maar ik wil dat dan doen in een
> diavoorstelling. Dus ik maak een nieuws item met tekst en daar een
> diavoorstelling van de fotos bij. Is dat mogelijk?"
>
> Men wil dus bijvoorbeeld 20 foto's toevoegen bij een tt_news items
> waarbij de foto's dus als een dia voorstelling bij het individuele
> nieuwsitem getoond worden.
>
> Is daar een extensie voor of heeft iemand een andere oplossing (jquery
> carousel of zo)?

> [...]

Hoi Jordan,

Een heel eenvoudige oplossing zou zijn om een nieuwsartikel te maken van
het type "Artikel" (ipv Nieuws), die een snelkoppeling naar een pagina
heeft. Op die pagina kun je bijvoorbeeld mijn extensie jpcarousel
extensie invoegen. En anders zou er een speciale code gemaakt moeten
worden die je kunt invoegen in tt_news bodytekst, waarbij de images
omsloten worden door de benodigde HTML voor bijv. jpcarousel. Ook wel
interresant om es over na te denken, Georg heeft idd wel es zoiets
gemaakt voor Youtube filmpjes.

Overigens kun je een dubbel geplaatst bericht in de mailinglist vaak
weer verwijderen ;)

--
Met vriendelijke groet
Kind Regards