[TYPO3-UG Dutch] Geen link kunnen maken met v4.4.1

Jordan van Bergen jordanvanbergen at gmail.com
Fri Aug 27 17:06:59 CEST 2010

Ik heb de upgrade naar v4.4.2 uitgevoerd en hetzelfde probleem doet
zich daar ook voor. Ik heb de browser ook nog in IE7 compatibility
modus gezet en ook hier werkt het niet. Onderstaande is dus wat mij
betreft nu een bug in het typo3 CMS:

Men probeert te linken naar een bestand (pdf) op de volgende manier mt
IE:

1. Regel geselecteerd en op hyperlink geklikt
2. Vervolgens moet ik het betreffende bestand klikken om de link tot
stand te brengen. Dit bestand staat onder de tab bestand/bestanden
3.Op het moment dat ik op de tab bestand klik verlies ik de selectie
op de regel waar de hyperlink gemaakt moet worden.

Hoe kan ik deze bug het beste melden op de bugs.typo3.org onder welk
onderwerp en heeft iemand wellicht een workaround. Steeds vaker zie ik
dat IE minder goed ondersteund wordt binnen typo3. Mij interesseert
dat persoonlijk niets omdat ik ook met FF en Chrome kan werken. Echter
geldt dat deze klant een extern bedrijf inhuurt om hun automatisering
te beheren en FF en chrome kunnen ze dus niet zelf installeren en het
externe bureau berkent hier natuurlijk kosten voor door. Dus daar zijn
ze niet blij mee. Mijn uitleg hebben ze ervaart natuurlijk maar
toch....

Ben benieuwd of iemand een workaround heeft die vooralsnog er voor
zorgt dat je het ook met IE voor elkaar kunt krijgen. Je moet dit dus
doen met een nieuwe link, dus geen bestaande.

Groeten,
Jordan