[TYPO3-UG Dutch] RTE traag bij klant

Marijn Depraetere marijn.depraetere at telenet.be
Thu Aug 19 11:08:23 CEST 2010

Goeiemorgen Barbara,

RTE is sowieso wat traag geweest, en t'is natuurlijk sterk afhankelijk
van de snelheid van de server en de internetverbinding.  Zoals je zelf
aangeeft heb je 10mb per sec downloadsnelheid meer thuis, dus kan dat
inderdaad wat sneller aanvoelen.  Ook heeft de RTE een update gehad, ik
weet niet of dit invloed heeft op de omvang van de extensie, maar 't zou
best eens kunnen dat je klant gelijk heeft.

Persoonlijk zou ik, mocht je klant enkel de "basisbewerkingen" nodig
hebben opteren voor een andere WYSIWYG editor, zoals TinyRTE.  Oud maar
niet versleten Zo heeft RTE nu sinds de update de mogelijkheid voor
kopiëren plakken uit word verbeterd, een optie die in TinyRTE reeds
jaaaaaaaaaren zeer goed werkt.

Extensie hier:
http://typo3.org/extensions/repository/view/tinyrte/current/

Probeer het anders eerst even uit op je local, ik installeer deze
sowieso als default.

Mocht je de translation-bestanden nodig hebben, ik heb deze hier
vertaald staan en wil gerust delen.

Groetjes,
Marijn