[TYPO3-UG Dutch] Hulp gevraagd bij het verwerken van velden uit een tabel

Erwin Winkel erwin.winkel at planet.nl
Mon Aug 16 14:26:29 CEST 2010

Hoi allemaal,
allereerst heel erg dank voor de reacties. Het heeft mij inderdaad verder
geholpen. Het bleek uiteindelijk niet zo heel ingewikkeld en de opmerkingen
over dataWrap, insertData=1 enz brachten mij op het spoor.
Dit is het uiteindelijk geworden:
renderObj = COA
                renderObj {
                           10 = COA
                           10 {
                                 10 = TEXT
                                 10 {
                                       field = naam
                                       dataWrap = <a href="{field:bestand}">
| </a> <br>
                                  } # eind renderobj.10
                         } # eind renderobj

Het veld in de tabel heb ik ingesteld op 'link' zodat de padnaam automatisch
in het veld gezet wordt.
Met vriendelijke groeten,
Erwin

Red-Seadog

Op 13 augustus 2010 23:54 schreef Jacco van der Post <
jacco at id-internetservices.com> het volgende:

> [...]
> kolommetje automatisch erbij genereren in de tabel obv bijv. een constante
> (het pad naar de bestanden) + de bestandsnaam.
>
> Dus daar komen waarden in te staan als iets van
> fileadmin/user_upload/DBmetrics/Artikelen/tijdschrift.pdf
>

> Je kunt bovenstaande dan vervangen door
>
> 10 {
>                                       field = naam
>                                      typolink.parameter.field =
> extraKolommetje
>

>                                      }
>
> Een andere mogelijkheid is het maken van een link handler zie onderaan

"Time flies like an arrow, fruit flies like a banana!"