[TYPO3-UG Dutch] Optie niet aanwezig: You MUST install the extenion "statictemplates"

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Aug 1 12:31:00 CEST 2010

Jordan van Bergen wrote:
> Ik zie nu dat css_styled_content ook bij de static templates staat? Is
> het daarom dat ik statictemplates als extensie nog steeds nodig heb?
> Ik dacht dat css_styled_content niet onder de statictemplates viel?

De static_templates uit die systeemextensie zijn terug te vinden in het
veld "Include static:"; die van css_styled_content en van andere
extensies in het veld "Include static (from extensions):".

De eerste categorie was ooit veelvuldig in gebruik om een site snel aan
de gang te krijgen met een soort voorgebakken uiterlijk. Ze komen veelal
nog uit de tijd dat de layout met framesets, tables en font definities
werd gedaan.

Later is css_styled_content in gebruik geraakt omdat 'men' graag de
layout met div'jes en CSS ging uitvoeren. Css_styled_content is als
"gewone" extensie in het systeem opgenomen en de Typoscript templates
staan dus in "Include static (from extensions):".
Wel zijn er in de loop van de tijd extra templates aan
css_styled_content toegevoegd om het gedrag van oude versies te kunnen
blijven vertonen. Bij het fixen van bugs in het renderen van content
moet je je realiseren dat er mogelijk websites zijn die juist gebruik
maken van de fouten.

Als je de systeemextensie static_templates verwijdert en de database
analyser zijn werk laat doen is ook het veld "Include static:" (dus
zonder de "(from extensions)") verdwenen.

--
Jigal van Hemert