[TYPO3-UG Dutch] Optie niet aanwezig: You MUST install the extenion "statictemplates"

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Sun Aug 1 08:42:47 CEST 2010

Jordan van Bergen wrote:
> Als ik dit bovenstaande uitvoer werkt de site 99% zeker niet meer. Hoe
> kan het dat bij deze website het update proces niet ziet dat ik static
> templates heb en kan ik bovenstaande handmatig uitvoeren zodat het
> alsnog gaat werken? Dit gaat anders een keertje mis. Hoop dat iemand
> een tip heeft.

De Install Tool controleert of er referenties in de sys_refindex tabel
bestaan naar stat_template records. Blijkbaar is dat bij die site niet
het geval. Het kan zijn dat de referentie-tabel niet meer synchroon zijn
met de daadwerkelijke situatie in de site?

Misschien kun je controleren of Admin Tools > DB check > Manage
Reference Index > Check reference index iets oplevert? Als dat laat zien
dat er referenties ontbreken of bijgewerkt moeten worden kun je dat met
de button Update reference index doen.

Op dezelfde pagina staan aanwijzingen om met een cronjob de referenties
automatisch op peil te houden.

--
Jigal van Hemert