[TYPO3-UG Dutch] juiste tijd tt_news

WP Perquin perquin at yuplounge.nl
Tue Apr 6 11:26:09 CEST 2010

Server tijd aanpassen:
http://members.quicknet.nl/pn.hoogervorst/how-to/Linux_tijd.html

Willem
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: typo3-ug-dutch-bounces at lists.typo3.org
[mailto:typo3-ug-dutch-bounces at lists.typo3.org] Namens Felippe van Eekhout
Verzonden: dinsdag 6 april 2010 11:17
Aan: Daniel Doesburg | Doesburg.biz; TYPO3 Usergroup Dutch
Onderwerp: Re: [TYPO3-UG Dutch] juiste tijd tt_news

Morgen Daniel,
misschien zitten de eieren inderdaad dwars ;)

Ik vind het moeilijk antwoord te geven op je vragen. Want eea wordt door php
en de servertijd bepaald.

Wat ik wel weet is dat als ik in een terminal-sessie een document aanmaak,
is die tijd twee uur vroeger dan mijn kloktijd (die aan de muur hangt in
Nederland ;) ).

als ik de volgende php code geef:
print gmdate("Y-m-d\TH:i:s\Z");
dan krijg ik de servertijd (dus wederom twee uur vroeger dan de kloktijd!).

De datum die tt_news in zijn item geeft is de servertijd (en de tijd die php
geeft). Ik heb eens op andere servers gekeken en daar gebeurt hetzelfde.

Er zijn geen exotische extensie geïnstalleerd.

Groeten Felippe

Op 6 apr 2010, om 10:48 heeft Daniel Doesburg | Doesburg.biz het volgende
geschreven:

> Hoi Felippe,
>
> Zomaar wat warrige gedachten op de dinsdagochtend na een eierrijk pasen:
>
> bepaalt de server de tijd bij het invullen of is het de PC?
> andere sites op dezelfde server hebben er geen last van?
> andere sites die je met dezelfde PC bewerkt hebben er geen last van?
> heb je static files geïnstalleerd en zou die er misschien wat mee te maken
hebben?
> of misschien een andere extensie die roet in het eten gooit?
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Daniel Doesburg

nederlandse tijd (dus waarschijnlijk GMT -1).

uur automatisch ingevuld. Uiteraard wil ik hier de juiste tijd hebben staan.

er niets. Dus de tijd is nog steeds twee uur vroeger.