[TYPO3-UG Dutch] direct mail en return path probleem

Pim Broens - Redkiwi broens at redkiwi.nl
Tue Sep 29 08:39:13 CEST 2009

[mailto:typo3-ug-dutch-
> [...]
> toe te sturen. Hiervoor wil ik bounceback at yniverse.nl gebruiken.
> De server heeft de naam wb4m.nl
> Als ik een mail verstuur zie ik in de header van het bericht het
volgende
> staan:
>
> [....]
>
> De return-path is niet de door mij opgegeven pad. Deze staat bij
errors.
> Gevolg.... Het werkt niet.
> En neen, safe mode staat uit. Ik wil graag de statistieken zien van de
> adressen die niet geldig zijn.
> Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Wellicht dat je server een eigen bounce adres hard toevoegd aan elke
mail.
Heb dit probleem zelf wel eens gehad en het opgelost door aan de .conf
van die website het volgende toe te voegen:

<IfModule mod_php5.c>
	php_value mail.force_extra_parameters '-fbounceback at yniverse.nl'
</IfModule>

Let op de -f, deze hoort direct aan je emailaders te sluiten.

Mvgr,
Pim