[TYPO3-UG Dutch] Website kopiëren

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Mon Sep 28 14:12:02 CEST 2009

Ik heb een website van een klant. Ik moet een nieuwe versie van de
website maken terwijl de oude nog online is. Wat de bestanden betreft,
is er geen probleem, omdat ik elke website altijd in een submap van de
eigenlijke domeinmap maak:

   domeinmap bijv.: .../htdocs/
   website1: .../htdosc/website1/...
   website2: .../htdosc/website2/...

Ook moet ik dan een nieuwe database maken, bijv. Website2_db (naast de
bestaande Website2_db). Ik maak daarbij van de gelegenheid gebruik om de
nieuwste versie van TYPO3 te gebruiken. (De oude site had 4.2.1 of zo,
en de nieuwe 4.2.8).
Tot zover is alles OK.

Vervolgens genereer ik een backup van Website1_db. Ik heb daarvoor een
script dat twee bestanden maakt: CreateTables.sql en ReplaceInto,sql,
met de betreffende statements CREATE TABLE... resp. REPLACE INTO ...

In het install tool maak ik de tabellen aan die vereist zijn voor de
nieuwe versie van TYPO3. Vervolgens gebruik ik mijn backup-bestand
CreateTable.sql (d.m.v. de Import-functie in PhpMyAdmin). Dat lijkt te
werken: de door mij erbij gedefinieerde tabellen, alsmede de in de
bestaande tabellen erbij gedefinieerde kolommen worden correct
aangemaakt (dat laatste werkte overigens alleen als ik "IF NOT EXISTS"
wegliet).

Maar als ik dan probeer ReplaceInto.sql uit te voeren, blijken sommige
tabellen inderdaad gevuld te worden (of ze correct gevuld zijn, zal
later nog moeten blijken, maar het ziet er op het eerste ook goed uit).
Andere tabellen echter blijven stomweg leeg, terwijl er geen
foutmeldingen komen van het uitvoeren van ReplaceInto.sql.

VRAAG:
Wat is precies de juiste procedure om een database over te zetten van
een website met oudere versie van TYPO3 naar een met een nieuwere
versie? Daarbij moet rekening worden gehouden met (a) door mijzelf erbij
gedefinieerde kolommen in bestaande TYPO3-tabellen, en (b) door mijzelf
erbij gedefinieerde nieuwe applicatieafhankelijke tabellen.

Gaarne advies, waarvoor bij voorbaat dank!
H. Hahn