[TYPO3-UG Dutch] aanpassen Web->List resultaat van een sysfolder

Jochem Nabuurs | ROQUIN E-Solutions jochem at roquin.nl
Thu Sep 24 16:26:42 CEST 2009

Dag lijst,

Ik heb een extensie gemaakt voor het weergeven van projecten.
In de backend kunnen gebruikers project records in een sysfolder plaatsen,
welke dan gerenderd worden in een frontend plugin. Tevens kunnen zij
categorieen toekennen aan deze projecten.
De categorieen zijn opgedeeld in hoofd en sub categorieen (hetzelfde als
tt_news).

Bovenstaande wordt allemaal correct gerenderd en in de backend krijgt de
gebruiker een mooi lijstje van categorieen en projecten wanneer zij met de
Web->List module de betreffende sysfolder selecteert.

Het probleem zit hem in het volgende:
De Web->List module toont voor de sysfolder "projects" onder andere alle
project categorie records die in de database aanwezig zijn (op records met
de waarde deleted=1 na). Dus *alle *hoofd en subcategorieen worden in
dezelfde lijst getoond hetgeen ik niet wil.Wat ik wil is dat de gebruiker
hier alleen een lijst van subcategorieen van 1 specifieke hoofdcategorie te
zien krijgt.

Stel dat de volgende categorieen aanwezig zijn
Hoofd 1
+ Sub 1.1
+ Sub 1.2
+ Sub 1.3
Hoofd 2
+ Sub 2.1
+ Sub 2.2

Standaard worden al deze categorieen in de Web->List view voor de projects
folder getoond.
Mijn vraag is nu dus hoe ik ervoor kan zorgen dat de gebruiker alleen de
records van hoofdcategorie 1 te zien krijgen.

Ik heb al naar TCA configuratie middels ext_tables.php en tca.php gekeken,
naar TSCONFIG etc. maar het wil niet lukken. Het aanpassen van de view van
een single record met behulp van TCEFORM lukt daarentegen weer perfect.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Met vriendelijke groet,

Jochem Nabuurs
ROQUIN E-Solutions