[TYPO3-UG Dutch] BE/FE login problemen

Michiel Roos [netcreators] michiel at netcreators.com
Mon Sep 21 17:58:47 CEST 2009

christiaan uythoven schreef:
> Beste Lijst,
>
> Ik heb het volgende probleem met mijn multidomein typo3 4.2.8
> installatie. Versie 4.2.6 had hetzelfde probleem.
>
> Op het moment dat een user inlogt (Backend & Frontend), wordt deze
> direct weer uitgelogd. In de backend volgt de melding "no user logged
> in! Sorry, I can't proceed then". De frontend laat alleen de
> redirectpagina zien, maar de overige pagina's zijn niet zichtbaar,
> terwijl deze zichtbaar horen te worden na inloggen.
>
> Het probleem doet zich alleen consequent voor in IE8, maar ook firefox
> [...]

Als je in de install tool kijkt, heb je dan iets staan bij de
cookieDomain instelling?

Die moet leeg zijn, het zit namelijk zo:

[cookieDomain]
When setting the value to ".example.com" (replace example.com with your
domain!), login sessions will be shared across subdomains.
Alternatively, if you have more than one domain with sub-domains, you
can set the value to a regular expression to match against the domain of
the HTTP request. The result of the match is used as the domain for the
cookie. eg. /\.(example1|example2)\.com$/ or
/\.(example1\.com)|(example2\.net)$/

--

Met vriendelijke groet / Warm regards,

Michiel Roos