[TYPO3-UG Dutch] hoe krijg ik parameters in php?

Ronald Wopereis woepwoep at gmail.com
Mon Sep 21 10:23:34 CEST 2009

ik heb een php include gemaakt die van een tweede database kan lezen (
eenvoudige boekhouding voor ZZP-ers )nu wil ik het script hergebruiken voor
een derde database die dezelfde tabellen structuur heeft maar met als inhoud
de boekhouding van iemand anders.

de vraag is : hoe kan ik de parameters voor opendb() het beste doorgeven ?

mijn huidige oplossing is het gebruik van onderstaand script.
de parameters zet ik in een template "database" en die hang ik dan weer
onder de "main" template

Inhoud Template [321] - database :
dbname = xxx dbuser = xxx dbpass = xxx

met wat gevogel heb ik uitgeplozen dat er via de $TSFE->tmpl->constants de
drie regels uit bovenstaande template op positie 21 in de array binnenkomen

<?php function _opendb($p_usr, $p_pwd, $p_dbn) { $DBHost = "
db.hosting-agency.de"; $DB = mysql_connect($DBHost, $p_usr, $p_pwd) or
die("Kan niet mysql_connect: " . mysql_error()); mysql_select_db($p_dbn) or
die("kan niet mysql_select_db: " . mysql_error()); } function opendb() {
global $GLOBALS; $str = $GLOBALS['TSFE']->tmpl->constants[21];
sscanf($str,"dbname = %s dbuser = %s dbpass = %s",$dbname,$dbuser,$dbpass);
_opendb($dbuser,$dbpass,$dbname); } ?>
de functie werkt op zichzelf wel (even los van de regexp perikelen in
sscanf() )
maar ik heb het idee dat ik veel te moeilijk zit te zoeken

wie weet er raad ?

hartelijke groeten Ronald
--
Come and join me on Ecademy Club "Follow Me - learn how to become the Warren
Buffet of the Atttention Economy"