[TYPO3-UG Dutch] BE/FE login problemen

christiaan uythoven konijndesign at gmail.com
Tue Sep 8 15:48:06 CEST 2009

Beste Lijst,

Ik heb het volgende probleem met mijn multidomein typo3 4.2.8
installatie. Versie 4.2.6 had hetzelfde probleem.

Op het moment dat een user inlogt (Backend & Frontend), wordt deze
direct weer uitgelogd. In de backend volgt de melding "no user logged
in! Sorry, I can't proceed then". De frontend laat alleen de
redirectpagina zien, maar de overige pagina's zijn niet zichtbaar,
terwijl deze zichtbaar horen te worden na inloggen.

Het probleem doet zich alleen consequent voor in IE8, maar ook firefox
(windows xp) vertoont dit verschijnsel te vaak in de BE. Firefox/Safari
op de mac werken prima.

Na veel zoeken in andere fora heb ik meerdere oplossingen uitgeprobeerd,
zoals de compatibiliteitsmodus in IE8 instellen, of de LOCKIP settings
in de typo3 install wijzigen/uitzetten, maar dit werkt niet. Tevens heb
ik niet de beruchte extensie efa_fontsize geinstalleerd, dus daar kan
het niet aan liggen. Een cookie.js file zou hier problemen veroorzaken.

Nu weet ik dat er al veel posts zijn geweest met dit bovengenoemde
probleem, maar niemand heeft echt de oplossing gevonden, of gepost. Het
probleem heeft te maken met de cookies die Firefox en IE krijgen, maar
dat is dan ook alles wat ik weet.

Wellicht kan iemand helpen?

Christiaan Uythoven