[TYPO3-UG Dutch] Redirect naar Login-form bij Beschermde Pagina's

cuythoven konijndesign at gmail.com
Wed Oct 14 12:45:30 CEST 2009

Beste Lijst,

Ik heb een probleem met mijn restricted pages. Helaas kom ik er niet uit
met alle oplossingen, gepost op fora ed.

Het probleem:

Ik heb beschermde pagina's, waarnaar worden gelinkt vanuit diverse
andere pagina's. Als een gebruiker niet is ingelogd, wil ik dat het
login scherm wordt getoond, zodat alsnog kan worden ingelogd. Wellicht
is een directe redirect naar de beschermde pagina dan alsnog mogelijk.

Nu zijn er twee opties om dit voor elkaar te krijgen:

1) Typoscript

config.typolinkLinkAccessRestrictedPages = #PAGE ID

config.typolinkLinkAccessRestrictedPages_addParams =
&return_url=###RETURN_URL###&pageId=###PAGE_ID###

2) Extensie

Login Status Redirect

Beide opties lukken echter niet. Optie 1 geeft geen enkele verandering
in de situatie. Ik word dan verwezen naar de error pagina, opgegegeven
in de Install tool.

Optie 2 kan ik niet configureren, aangezien de manual niet gerenderd is.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik neem aan dat ik niet de
enige ben met beschermde pagina's...

Groeten,

Christiaan Uythoven