[TYPO3-UG Dutch] Meerdere content elementen in verschillende productblokjes op mainpage

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Thu Oct 8 11:13:55 CEST 2009

Hi Arjan,

Erg duidelijk ben je niet. Althans ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Maar als ik zie dat je meerdere blokjes in één kolom naast elkaar wilt
zijn er een aantal mogelijkheden.

Een paar die me zo in de zin schieten:
1. Je maakt in de RTE een tabel van 2 rijen en 3 kolommen
of
2. Je maakt gebruik van de frame optie in het content element.
Daarmee zet je een div om elk content element en met een width en een
float left kun je de zaak mooi op de plaats manouvreren.

Dat frame verhaal is niet algemeen bekend dus daar gaat ie.
het is een drietraps raket.
1. In je rootpage zet je in TSconfig onder het tabje Opties:

TCEFORM.tt_content.section_frame {
	removeItems = 1,5,6,10,11,12,20,21
	addItems {
		31 = Blokjes (3 naast elkaar)
	}
}
Uiteraard moet je een paar nummertjes achter de remove weghalen als je,
wat ik niet vermoed, al wel gebruik maakt van één of meer van de
standaard frames van TYPO3.

2. In je typoscript zet je:
tt_content.stdWrap.innerWrap.cObject {
	31 = TEXT
	31.value =   <div class="blokjes"> | </div>
)

3. En in je CSS komt dan de apotheose:

.blokjes {
	float:left;
	width: 30%; /* of bv een vaste waarde in px */
}

Wil je het helemaal mooi doen dan kun je, hierop voortbordurend, ook nog
de contant elementen in een apart mapje zetten en ze met insert-record
drie bij drie in een content element op de pagina groeperen.
Waarbij je dat blok van drie ook nog eens een frame mee kunt geven.

Succes.

BTW: Wie weet een beter woord voor frame in dit verband. Want het is
ontzettend verwarring scheppend.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg