[TYPO3-UG Dutch] Real Url op voorpagina en link blijft niet hetzelfde

Martijn de Vries mahammer at xs4all.nl
Thu Nov 5 13:26:11 CET 2009

Beste TYPO3 User Group,

Ik heb een twee vragen over de configuratie van Real Url.

1. Hoe krijg ik mijn Real Url op de voorpagina?
Mijn website staat op www.server.mediamere.com en het cms op
www.server.mediamere.com/cms/. Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik
zou graag willen dat als je naar www.server.mediamere.com/evenementen/
gaat direct word doorverwezen naar
www.server.mediamere.com/cms/evenementen/. Zodat het over de gehele
website begrijpbaar blijft en niet alleen met /cms/ ertussen. Met de
installatie van mijn TYPO3-omgeving heb ik hier juist voor gekozen om het
CMS af te schermen met /cms/.

2. Hoe kan het dat de link blijft niet staan?
Als ik de juiste gegevens invoer voor de Real Url omgeving en dan kijk of
de link klopt (www.server.mediamere.com/cms/evenementen/) verandert hij de
link weer in: http://www.server.mediamere.com/cms/164/.

Hopelijk weten jullie een handige manier om dit probleem op te lossen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Martijn de Vries