[TYPO3-UG Dutch] Smoothgallery en webrichtlijnen.

Patrick Broens patrick at netcreators.com
Fri May 29 14:01:53 CEST 2009

David,

Volgens mij klopt de omschrijving van R-pd.9.1 "CSS dient in gelinkte
bestanden geplaatst te worden en niet gemengd te worden met de HTML
broncode." niet. De <style> tag mag volgens de toetsen wel degelijk
gebruikt worden. Waar het bij deze richtlijn om draait is dat er geen
style attributes gebruikt mogen worden als <div style="...">, althans
volgens de quickscan toets.

Of de richtlijn is fout geformuleerd, of de quickscan toets klopt niet,
want die zeurt alleen wanneer een style attribuut gebruikt worden, niet
de style tag. Ik zie dan ook geen vermening met HTML broncode, althans
niet in de body. Het gebruik van de <style> tag in de <head> lijkt mij
volledig legitiem.

Ik heb dit intussen bij webrichtlijnen.nl neergelegd. Zodra ik hier meer
over weet laat ik het horen.

Patrick