[TYPO3-UG Dutch] FE inloggen d.m.v. een encrypted url

Idar Creative mail at idar.nl
Sat May 23 11:42:15 CEST 2009

Goedemorgen Lijst,

lekker long weekend gehad?

Ben op zoek naar een extension/oplossing die het mogelijk maakt, om via een
url/querystring,  een FE user in TYPO3 te kunnen inloggen.
(bijv:
http://www.domain.com/backoffice.html?userid=<encrypted>&wachtwoord=<encrypted>&
eventueel extra params& MD5 hash et etc)
ps: userid en ww hoeven niet perse encrypted te zijn!wel zo veilig! ik kan
de links eventueel dynamisch genereren.

De gebruikers moeten vanuit een ander webapplicatie , ASP.NET , inloggen met
hun e-mail en ww), binnnen een iFrame een simpele koppeling kunnen maken met
de FE gedeelte van de TYPO3 site.
De bedoeling is dat de gebuikers echter alleen een paar documenten kunnen
bekijken/downloaden en simpele formuleren kunnen versturen.
De FE user account  is algemene user voor alle ingelogde( in asp.net) users.
Dus er wordt  1 FE User aangemaakt, aangezien de gebruikers niet het idee
moeten krijgen dat ze in een ander enviroment werken, willen wij geen
dubbele login gegevens aan hun verstrekken)

Het visuele gedeelte denk ik met een iFrame op te kunnen lossen.

Wie kan me aantal richtlijnen/suggesties geven?

Met groet,

Idar