[TYPO3-UG Dutch] PHP-variabelen bewaren voor volgende pagina

H. Hahn h.hahn at hahn-informatica.nl
Fri May 22 17:59:39 CEST 2009

In een PHP-script op een pagina wil ik bepaalde variabelen opslaan ten
behoeve van een script op de volgende pagina. Daar de waarde van de
variabele sessie-afhankelijk is, kan het niet in een bestand.

Logischer lijkt me het $SESSION-array te gebruiken. Echter,
start_session() geeft een foutmelding dat er al output geweest zou zijn.
Ik vond ergens op internet dat dat zou komen door het gebruik van UTF-8.
Maar alleen om die reden afstappen van UTF-8 wil ik ook niet.

Vraag: Welke mogelijkheden biedt Typo3 hiervoor, om een variabale
blijvend globaal op te slaan?
Ik moet hem trouwens ook weer kunnen verwijderen (zoals "unset()" in PHP
dat zou doen)/ Kan Typo3 dat ook?

Graag advies, waarvoor bij voorbaat dank.

H. Hahn