[TYPO3-UG Dutch] geen extensie updates...

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue May 19 11:32:03 CEST 2009

> The extension MD5 sum could not be fetched from
> http://typo3.org/fileadmin/ter/extensions.md5. Possible reasons: network
> problems, allow_url_fopen is off, curl is not enabled in Install tool.
>
> heeft iemand een clou?

network problems: proxy server die toegang blokkeert
allow_url_fopen: PHP ini-instelling; controleer in PHPinfo() in install tool
curl: install tool, PHP ini-instelling

Verdere zaken die het installeren van extensies kunnen storen:
- te weinig geheugen toegewezen aan PHP
- gebruiker waaronder webserver loopt zit niet in juiste groep of heeft
onvoldoende permissies
- directories en bestanden hebben incorrect eigenaar en/of groep

Maar ik zou eerst de zaken controleren die de foutmelding aangeeft...

--
Jigal van Hemert.