[TYPO3-UG Dutch] tt_news met reactieformulier via powermail mogelijk?

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Tue May 12 20:00:55 CEST 2009

> doorgeven. Ik ga het zo proberen dat doordat je het id weet vanuit
> GP:tx_ttnews|tt_news je ook de data die er bij hoort uit de database
> ophaalt en in extra hidden velden stopt. Eens kijken of dit me
> gaat lukken. Is voor mij geavanceerd bezig zijn met typo3 ;-)

Maar dan gaan de leuke dingen gebeuren.

Je kunt dan gaan spelen met het CONTENT object. Het lijkt eerst heel
complex, maar hiermee heb je wel Van der Valk's kers te pakken.

10 = CONTENT
10 {
  table = tt_news
  select {
    pidInList = 23,32
    selectFields = author
    andWhere {
      data = GP:tx_ttnews|tt_news
      intval = 1
      wrap = uid=|
    }
  }
  renderObj = TEXT
  renderObj {
    field = author
  }
}

Het CONTENT object laat je content ophalen met een query.
table: lijkt me duidelijk
pidInList : lijst met pid's waar de content leeft; hier dus sys_folder met
nieuws
selectFields: welke velden je zoekt
andWhere: ondersteund stdWrap, dus leuk voor variabelen
intval: even controleren dat er alleen getallen binnenkomen
renderObj: lijkt complex, maar is gewoon een object waarmee de resultaten
afgebeeld worden. Standaard is dit de normale rendermethode van het type
content, maar nu gebruik ik een text object waarin de auteur wordt
afgebeeld.

Even uit m'n hoofd opgekalkt, dus er kunnen nog fouten inzitten.
Maar: TSref is je vriend :-)

Have fun!

--
Jigal van Hemert.