[TYPO3-UG Dutch] Dynamische content op mainpage

Arjan D arjanduijkers at gmail.com
Tue May 12 15:03:27 CEST 2009

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen om voor het eerst te proberen om content vanuit
typo3 op mijn mainpage te krijgen.
Dit is in eerste instantie gelukt voor de titel <h1> + de bijbehorende
paragraaf <p>.
(geeft deze altijd standaard de class bodytext mee?) Dan moet ik dit in de
toekomst standaard gebruiken in mijn css file :)
Maar nu hier mijn uiteindelijke vraag.

Naast de welkom tekst moet ik een agenda + een andere content box plaatsen
zoals hier op deze site.

http://www.marbloem.nl/marbloem/

Ik zou graag willen dat de data + het tekste eronder vanuit een cms
geplaatst kunnen worden.

In mijn typoscript heb ik dit staan:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 # Substitute the ###contentmidden### subpart subpart with dynamic content:
 subparts.contentmidden < styles.content.get

  # Substitute the ###contentagenda### subpart with some dynamic content:
 subparts.contentagenda < styles.content.get

  # Substitute the ###contentgeniet### subpart with some example content:
 subparts.contentgeniet = TEXT
 subparts.contentgeniet.value = HELLO WORLD - CONTENT GENIET

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerste werkt dus zoals het hoort (de main content)

De 2e regel geeft dezelfde content als de eerste in die box war dus
eigenlijk de data van workshops moeten komen.
Dit komt waarschijnlijk door styles.content.get. Hoe kan ik dit veranderen
zodat andere content op die plek kan zetten?

De 3e regel is nog even voorbeeld tekst maar moet dus ook dynamisch worden.

Ben benieuwd hoe ik dit op moet lossen?

Vervolgens als dit gelukt zou zijn heb ik nog een andere vraag:
De agenda box komt maar voor op een 4 aantal pagina's.

Op de andere pagina's komt op die plek een foto'tje zoals hier:

http://www.marbloem.nl/nieuw/workshops.php

Moet ik hiervoor een nieuw template maken of iets dergelijks?

Ik hoor graag van jullie!

Groeten,

Arjan