[TYPO3-UG Dutch] Betr: Via backend uploaded afbeelding wordt niet weergegeven in page content

rvanlamoen at telfort.nl rvanlamoen at telfort.nl
Tue Jun 23 10:08:15 CEST 2009

Hallo allemaal,

sinds kort ben ik aan de slag gegaan met TYPO3. Veel gelezen om de basis
onder de knie te krijgen en nog meer gelezen om er ook datgene mee te kunnen
wat ik wil. Gevolg is een (in mijn ogen) nette website, welke ik nu aan het
vullen ben.

Ik loop echter tegen een probleem aan en wel het volgende. Ik maak een pagina
aan in het backend en vul deze met text with image page content. Omdat de
afbeelding nog niet op de server staat, upload ik deze via het backend (bij
tabblad Media in de Pagecontent editor en dan in de popup waar je de afbeelding
kan selecteren). Vervolgens geef ik uiteraard aan waar ik de afbeelding wil
hebben. Ik upload de file naar de img map in mijn template map.

Na het selecteren van de afbeelding wordt deze gekopieerd naar /uploads/pics.
Echter, de afbeelding wordt niet weergegeven op de pagina. Het HTML img element
wordt wel aangemaakt, echter src blijft leeg. Alt wordt wel goed ingevuld.
De afbeelding zelf is ook terug te vinden in /uploads/pics.

De pagina in kwestie is: http://www.hbs-artemis.nl/index.php?id=20

Wie weet waar dit aan kan liggen? Wellicht ImageMagick, welke TYPO3 nog niet
kan vinden (waarschijnlijk te wijten aan PHP safe_mode_exec_dir)?

Gr.
Roy van Lamoen
http://www.hbs-artemis.nl