[TYPO3-UG Dutch] Tekst met afbeelding & Internet explorer (content element)

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Thu Jun 4 13:39:49 CEST 2009

> Als ik tekst met een afbeelding toevoeg als content element dan laten
> browsers als firefox en Google chrome dit op de juiste manier zien.
> Ie 8 laat dit goed zien als ik gebruik maak van de Compatibility view, maar
> als ik dan de site open met ie7 dan staan de plaatjes daar dus
> ergens boven de tekst ipv naast de tekst. (zie http://www.marbloem.nl/Dummy)

Hoi Arjan,

Ik zou niet zo snel p.bodytekst een width mee geven..

Iedere browser hanteert zijn eigen margins bij HTML elementen. Daarom is
het wijs om altijd je CSS te starten met een zgn. reset en wel deze
http://meyerweb.com/eric/tools/css/reset/

Verder is het handig om je CSS op te delen in aparte files bijv.
reset.css, main.css, navigatie.css, extensies.css, news.css etc. Dit om
het overzicht te bewaren.

Ben je bekend met Firebug, de add on voor Firefox, zoniet dan raad ik je
aan om deze te gaan gebruiken. Klik eens op inspect en dan op delen van
je site.

--

Met vriendelijke groet,

Jacco van der Post