[TYPO3-UG Dutch] Thumbs Genereren zonder ImageMagick

Wiel, J.A.M. van de j.a.m.v.d.wiel at tue.nl
Wed Jun 3 12:32:53 CEST 2009

Hoi Willem,
Dit verschil is met name legacy, uit een tijd dat GD nog niet vanzelfsprekend was en ook niet deed wat TYPO3 ervan verlangde. Bekijk de 'All configuration'-lijst in de Install Tool eens, en je ziet prima waarom Kasper destijds al spijt had dat 'ie voor IM had gekozen.

Verder is IM/GM voor veel shared hosters een kwestie van security en performance. PHP kun je redelijk afknijpen per site, maar die aparte processen voor IM zijn een performance-probleem in shared hosting omdat die heel moeilijk in te perken zijn.

Groeten,
Bas