[TYPO3-UG Dutch] Direct mail subscription e-mails in utf-8

Jacco van der Post jacco at id-internetservices.com
Wed Jul 22 19:03:05 CEST 2009

Hoi

Weet iemand hoe ik duitse karakters als umlauts ( ü ö  e.d.) goed krijg
in de e-mails die verzonden worden door direct mail subscription als een
bezoeker zich aanmeldt?

Volgens de bron van het dmail bericht :

Lijkt dus goed...

Ik krijg echter zinnen als "Wenn Sie Ihre pers�nlichen Daten �ndern m�chten"

Hier wordt gesuggereerd om mb_internal_encoding("UTF-8"); in index.php
van TYPO3 te zetten [1], echter dat maakte geen verschil bij mij.
PHP.ini aanpassen lukt waarschijnlijk niet op korte termijn.

De rest van de site werkt helemaal prima in utf-8.

[1] http://wiki.typo3.org/UTF-8_support#Mail_encoding_problems

thx Jacco

--

Met vriendelijke groet,