[TYPO3-UG Dutch] Verplaatsten content

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Tue Jul 14 17:33:29 CEST 2009

Arjan D schreef:
> Hoi Ric,
> Die functionaliteit van Sierteeltnet vind ik wel interessant. Maar zoals ik
> begrijp is dit speciaal voor dat bedrijf ontwikkelt en dus niet publiekelijk
> beschikbaar?
> Wel jammer want leek me leuk om eens mee te stoeien :-)

Hoi Arjan,

Als ik jou goed begrijp is er hier een beetje spraakverwarring. Het
filmpje waar je naar verwijst is een applicatie a la iGoogle. Een
ingelogd iemand kan dan tot zekere hoogte de layout van zijn inlogpagina
bepalen door sleur en pleur (drag&drop).

Waar al mijn enthousiaste medescribenten mee aankomen is een nieuwe
frontend editing module voor TYPO3. Ziet er heel mooi uit en heeft ook
diezelfde functionaliteit. Maar is in wezen iets heel anders. Althans
voor een andere toepassing bedoeld.

Maar, niet getreurd. Wat Sierteeltnet laat zien kun je zelf ook maken.
Je zult dan wat bedreven moeten zijn met javascript.
Op http://ajaxian.com/archives/create-your-own-igoogle-with-prototype
vind je een artikel die het beschrijft. Met een link naar een voorbeeld
pagina http://blog.xilinus.com/prototype-portal/test/index.html.

Maar ook onze vrienden van de Yahoo UI hebben daarvoor al het nodige
werk verzet.
Kijk maar eens op http://developer.yahoo.com/yui/dragdrop/

Misschien wordt het wel jouw eerste TYPO3 extensie. :-)

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg