[TYPO3-UG Dutch] welke shop is het beste?

Rik Willems rik at actiview.nl
Wed Jul 1 15:34:28 CEST 2009

Hoi Anneke,

Dit is al meerdere malen langs gekomen alleen er is nooit een eenduidig
antwoord gekomen. Er zitten verschillen in de extensies welke je moet
'ervaren'. Het hangt van je eisen en wensen af wat beter is. Je kan ze
makkelijk installeren en snel proberen.

tt_products is erg oud en heeft veel gecompliceerde code. Het heeft veel
features gekregen door de lange ontwikkeling. Er zit uitgebreide
documentatie bij.

Commerce is relatief nieuw, en is er modulair opgezet. Door de vele
hooks kan je zelf dingen invoegen en aanpassen, wat afhankelijk van je
project heel handig kan zijn. De documentatie is nog slecht, al is er nu
wel een goed document in het Duits.

Magento is externe software waarvoor nu twee extensies zijn die het aan
TYPO3 kunnen koppelen. Heb er zelf geen ervaring mee, behalve wat korte
tests. De backend ziet er goed uit en het heeft veel features. Wel is
het lastig om het goed te doen heb ik begrepen. Dmitry heeft een goede
review geschreven van een boek over Magento.

Hopelijk kan je hier wat mee. Ben benieuwd naar aanvullingen van anderen.

Groeten, Rik