[TYPO3-UG Dutch] Meerdere categoriën + template per categorie

Daniel Doesburg daniel at typo3-nl.eu
Mon Dec 21 13:17:09 CET 2009

Beste Rudger,

Het principiepe:
In beide gevallen werk je met een soort van snelkoppelingen.
Daarbij zijn bij het gebruik van Mount Points de originelen "echte"
pagina's. Dat kan bij TV ook (zie Jacco's antwoord). Maar de oplossing
waar ik het over had gaat nog een stapje verder. Daarbij worden de
machines als content elementen netjes gerubriceerd in sysfolders
opgeborgen. En moet je nu pagina's voor een doelgroep maken dan heb je
de "legosteentjes" voor die pagina's tot je beschikking. Je maakt dan
(ook weer in beide gevallen) echte pagina's. Bij MP's wordt een pagina
qua content een exacte kopie van de gemounte, bij TV maak je gebruik van
blokken (content elementen) die je zelf inzet waar nodig. En eventueel
aanvult met informatie die uniek is voor de betreffende pagina.

De oplossing van Pim kan ook. Daardoor wordt een nieuwe machine
(nieuws-item), mits de items en de pagina's goed zijn geparameteriseerd,
op de juiste plek(ken) getoond. Je hebt dan alleen minder mogelijkheden
wat betreft de lay-out.
Zelf zou ik deze methode niet direct kiezen voor deze uitdaging. Maar
het is een te overwegen mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid (had ik al gezegd dat in TYPO3 alles op meerdere
manieren gerealiseerd kan worden?) is om gebruik te maken van "insert
record". Dat lijkt op de beschreven TV manier, maar hiervoor is TV niet
nodig. Het kan wel met TV, natuurlijk.

Ik denk dat ik het je alleen maar moeilijker maak op deze manier.

Maar toch.

Het advies van Ric, om eens met een deskundige om de tafel te gaan
zitten om tot een voor jouw situatie goed advies te komen, is zo gek nog
niet.

Met vriendelijke groeten,

Daniel Doesburg