[TYPO3-UG Dutch] vraag over een warning; vraag aan slimme mensen:

Frans van der Veen[netcreators] frans at netcreators.com
Thu Dec 10 14:55:49 CET 2009

pietroorda wrote:
> als ik een bepaalde extensie installeer voor de sitemap van google gaat
> mijn server gillen:
>
> Fatal error: tx_ddgooglesitemap_eid::require_once() [function.require]:
> Failed opening required
> '/var/www/mijnserver/public_html/t3lib/cache/class.t3lib_cache_abstractbackend.php'
> (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in
> /var/www/mijnserver/public_html/typo3conf/ext/dd_googlesitemap/class.tx_ddgooglesitemap_eid.php
> on line 132
>
> Is er iets fout in mijn server configuratie?
>
> gr.
> [...]

Hallo Piet,

Dit is een probleem van de extensie. De extensie wil gebruik maken van
de nieuwe versie van het cacheframework wat met 4.3 is meegeleverd.
Alleen dit werk is gebaseerd op werk van (ver) voor de laatste release,
als ik het zo zie (gebaseerd op wat ik hieruit kan afleiden:
http://typo3.org/extensions/repository/view/dd_googlesitemap/current/).
(in de meest recente versie van 4.3 bestaat
t3lib/cache/class.t3lib_cache_abstractbackend.php niet, dit zal
waarschijnlijk
/cache/backend/class.t3lib_cache_backend_abstractbackend.php moeten zijn
- ongetwijfeld zal er dan ook meer niet kloppen)

Als je dit wil oplossen zul je de developer moeten aansporen om zijn
werk te updaten naar de meest recente versie van TYPO3.

Succes.

Groet,

--
Frans van der Veen
Certified TYPO3 Integrator / TYPO3 Developer