[TYPO3-UG Dutch] Typoscript datum check

René van Densen statusnil at gmail.com
Mon Aug 31 15:13:02 CEST 2009

Hallo Loek, Daniel,

hartelijk dank voor de tips, heb dit ook van de Engelse maillijst
teruggekregen. En het spijt me (hoewel dayofweek natuurlijk informatief is
om te ontdekken dat gewoon bestaat !) maar ik heb mijn situatie verkeerd
uitgelegd... Ben in feite bezig om voor tt_news, en dan nog enkel binnen de
single view, de standaard %A Engelse tekst te definiëren als iets anders
voor mijn verschillende talen. Dit omdat de language packs op de server
installeren niet mag (tsja, dan worden dingen vanzelf ingewikkelder..)
Oftewel ik ben zoiets aan het doen:

[globalVar = GP:L=0]
config {
   sys_language_uid = 0
   language = nl
   locale_all = nl_NL
   htmlTag_langKey = nl
}
page.meta {
     Language = nl
     Content-language = nl
}
page.headerData.11 = TEXT
page.headerData.11.value = <meta http-equiv="content-language" content="nl">
# set dutch date & time formats
plugin.tt_news {
 archiveTitleCObject {
   10.strftime = %B - %Y
 }
 getRelatedCObject {
     20.strftime = %d.%m.%Y %H:%M
 }
 displaySingle {

      [date_stdWrap.if.field = 1]
       date_stdWrap.strftime= Maandag, %D
     [weekday_stdWrap.if = 2]
       date_stdWrap.strftime= Dinsdag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 3]
       date_stdWrap.strftime= Woensdag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 4]
       date_stdWrap.strftime= Donderdag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 5]
       date_stdWrap.strftime= Vrijdag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 6]
       date_stdWrap.strftime= Zaterdag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 0]
        date_stdWrap.strftime= Zondag, %D
     [value.strftime.date-conf.w  = 7]
        date_stdWrap.strftime= Zondag, %D
    [else]
       date_stdWrap.strftime= %A, %w %D
    [end]

#    date_stdWrap.strftime= %D
   time_stdWrap.strftime= %H:%M
   age_stdWrap.age =  Minuten | Uren | Dagen | Jaren
 }
 displayLatest {
   date_stdWrap.strftime= %d.%m.%y
   time_stdWrap.strftime= %H:%M
 }
 displayList {
   date_stdWrap.strftime= %A %d. %B %Y
   time_stdWrap.strftime= %d.%m.%y %H:%M
 }
}
[global]

Ten eerste mag dit al niet binnen de syntax, weet ik. Het werkt dan ook niet
:P Maar hoe moet dit wél werken ? Heb al naar 'if' zitten kijken maar dat is
nog een tikje ingewikkelder geloof ik....

Vriendelijke groeten,

René van Densen