[TYPO3-UG Dutch] Dropdown menu in typo3 (Typoscript)

Arjan D arjanduijkers at gmail.com
Thu Aug 13 12:25:23 CEST 2009

Beste Heren,

Ik ben aan het proberen een dropdownmenu te realiseren met typoscript.
Dit menu is geheel uit css opgebouwd en bestaat uit 3 levels. Dus
bijvoorbeeld: Producten > Auto's > BMW

Nu moet ik dit op een of andere manier werkend zien te krijgen.
Ik ben uitgegaan van een Script dat ik ooit een keer via deze lijst van
Jacco heb gehad. (Zie hieronder)

temp.navigatie = HMENU
temp.navigatie {
       1 = TMENU
       1.noBlur = 1
       1 {
               wrap = <ul>|</ul>
               NO {
                       ATagParams = id="t-{elementUid}"
                       subst_elementUid = 1
                       #ATagTitle.field = description // title
                       ATagTitle.field = description
class="last">|</li>
                       ATagBeforeWrap = 1
                       linkWrap= <span>|</span>
               }
       }
       1.ACT < .1.NO
       1.ACT = 1
       1.ACT.ATagParams = class="active" id="t-{elementUid}"
       1.CUR < .1.NO
       1.CUR = 1
       1.CUR.ATagParams = class="current" id="t-{elementUid}"
       entryLevel = 0
       2<.1
       3<.1
}

Dit script laat tot op heden alleen het eerste level van het menu zien.
Het eerste dropdown level heb ik de class drop meegegeven en het 2e sublevel
de class left.

Welke richting moet ik op zodat het typoscript de juiste html code genereerd
zoals ik dat in mijn originele template had gedaan?

Hoop snel wat van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Arjan