[TYPO3-UG Dutch] installeren staticUpload: SCP

Jigal van Hemert jigal at xs4all.nl
Fri Aug 7 00:08:51 CEST 2009

Jan Jochum Okkema wrote:
> zegt op pagina 3 "During the installation of the services no
> configuration needs to be done. All configuration settings for the
> module “Static Upload” are done using TS."
>
> Wat bedoelen ze met TS? Typoscript? Waar zou ik dat moeten doen?

Afgaande op de handleiding gaat het hierover:
Vaak kom je na het eigenlijke installeren van een extensie in een
configuratie-pagina terecht, waar je allerlei globale instellingen van
de extensie aantreft. Deze extensie heeft ervoor gekozen om het via
Typoscript te configureren (mede omdat het afhankelijk is van domain
records).

Op de pagina 3 waar je naar verwees staat ook een voorbeeld configuratie
op basis van een voorbeeld-domein (dit is niet in deze vorm te
gebruiken; je zult de waarden moeten aanpassen aan de situatie van je
server).
Aangezien het niet expliciet genoemd staat zou ik deze configuratie
plaatsen in Typoscript dat zo hoog mogelijk in de paginaboom voorkomt
(of in een TS template die daar ge-include wordt).

Groetjes,

--
Jigal van Hemert.