[TYPO3-UG Dutch] foreign_table_where met IN statement (tca.php)

Barbara Wijbenga bwijbenga at chello.nl
Tue Apr 28 17:52:20 CEST 2009

Ik heb een extensie met o.a. het veld Categorie en het veld Merk.
In een bepaalde categorie zijn niet alle merken van toepassing.
Nu wilde ik dit zo oplossen in de tca.php:

    "foreign_table" => "tx_zwffietsen_merken",
    "foreign_table_where" => "AND ###REC_FIELD_categorie### IN
(tx_zwffietsen_merken.mogelijk) ORDER BY tx_zwffietsen_merken.sorting",

Maar zo krijg ik een error:
"Unknown column 'Kinderfietsen' in 'where clause'"
want de query wordt dan:
"AND 3|Kinderfietsen IN (tx_zwffietsen_merken.mogelijk)"

Ik heb alleen de uid maar nodig, dus alleen 3 en niet met "|Kinderfietsen".

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

-------------------

Verder heb ik het idee dat dat IN gedeelte zowieso niet helemaal klopt, want
als ik
"SELECT * FROM `tx_zwffietsen_merken` WHERE 2 IN (mogelijk)"
('mogelijk' is een blob, van een database relation veld)
doe in PHPmyAdmin krijg ik geen resultaten...
Wat is hier mis?

Als dat allemaal werkt, wil ik het nog een stukje moeilijker:
Dat ###REC_FIELD_categorie### is eigenlijk ook een blob, waar meerdere
waarden in kunnen staan. Dan wordt het dus zoiets:
"SELECT * FROM `tx_zwffietsen_merken` WHERE 2,3 IN (1,2,4)"
wat mij niet een goeie query lijkt...
Is dit überhaupt te doen met MySQL?

Alvast bedankt!
Barbara